Doorgaan naar hoofdcontent

Week 4 maandag




LEES Jakobus 4:13-17

13 En nu dan u die zegt: Wij zullen vandaag of morgen naar die en die stad reizen, en daar een jaar doorbrengen en handeldrijven en winst maken, 14 u, die niet weet wat er morgen gebeuren zal, want hoe is uw leven? Het is immers een damp, die voor een korte tijd verschijnt en daarna verdwijnt. 15 In plaats daarvan zou u moeten zeggen: Als de Heere wil en wij leven, dan zullen wij dit of dat doen. 16 Maar nu roemt u in uw hoogmoed. Al zulk soort roem is slecht. 17 Wie dan weet goed te doen, en het niet doet, voor hem is het zonde.

SOAP Jakobus 4:13-17
Jakobus wil gelovigen leren om te spreken met een houding van nederigheid wat betreft onze toekomstplannen en -dromen. Hij noemt het  slecht roemen als gelovigen denken dat we de macht en controle hebben over ons eigen leven en onze bestemming. We zijn gemaakt door God voor Hem. Gelovigen zijn gered door het kostbare bloed van Jezus, en daarmee heeft Hij het recht op ons leven.

Wat is jouw reactie op Jezus claim op jouw leven? God heeft Zijn Zoon niet gestuurd om onze levens perfect te maken, of al ons lijden en pijn weg te doen, of om ons alles wat we willen in dit leven te geven. Leven draait om God. Gods werk wordt gedaan door Gods mensen door Gods wil op Zijn manier. Hoe word jij verleidt om God te overtuigen, om de tuin te leiden of te manipuleren om je een comfortabel, gerieflijk en stressvrij leven te geven?


Vader God, help mij om mijn eigen verlangen naar controle en regie in mijn leven los te laten. Herinner mij eraan dat mijn keven niet langer van mijzelf is maar van U. Heer, geef mij de kracht om Uw leiding en wil te zoeken voor ik mijn eigen plannen maak. In Jezus naam. Amen.

Reacties

Een reactie posten