Doorgaan naar hoofdcontent

Week 6 vrijdag



LEES – 1 Korintiërs 15:1-4 
SOAP –  1 Korintiërs 15:3,4

De boodschap van het evangelie is de dood, begrafenis en opstanding van Jezus Christus. Hij heeft de straf van God gedragen voor onze zonden zodat wij genade mogen ontvangen. Hij stierf zodat wij kunnen leven. Hij heeft de dood overwonnen zodat wij de overwinning in dit leven mogen ervaren. Het evangelie lijkt dwaas voor ongelovigen, maar het kracht en wijsheid van God voor degenen die geloven. 

Waar heb jij kracht en bemoediging nodig om sterk te staan in het geloof en je toe te wijden aan het werk van God? Jezus Christus' dood, begrafenis en opstanding maken het mogelijk voor ons om een nieuw leven te leven met goddelijke sterkte en kracht om voor Hem te leven.

Vader God, ik dank U dat Uw mensen samen mogen strijden in deze wereld vanuit die overwinning die U behaald heeft. Help mij om de moeilijkheden in dit leven tegemoet te zien met vreugde zonde angst voor dat wat mij mag overkomen. Help mij om op Uw beloften te vertrouwen en niet te verlangen naar een pijnloos en probleemloos leven. Blijf mij laten zien hoe ik U kan verhogen boven alle moeiten op deze aarde. In Jezus' naam. Amen.

Reacties