Doorgaan naar hoofdcontent

Week 6 donderdag



LEES – Hebreeën 12:1-3    
SOAP –  Hebreeën 12:3

Gelovigen worden geconfronteerd met een vijandige wereld, zullen vervolging doorstaan en verraad en hartzeer ervaren. Maar we mogen zien op Jezus als ons voorbeeld. Als we vermoeid en moedeloos raken mogen we onszelf eraan herinneren dat Hij ook vermoeidheid en moedeloosheid heeft gekend, maar Hij bleef gefocused op de grote beloning die voor Hem lag. 

In welke situaties ervaar jij dat je vermoeid en moedeloos raakt? God heeft gelovigen de Heilige Geest gegeven die ons leidt, voorziet en kracht geeft om ons te blijven herinneren aan Zijn aanwezigheid en ons aan te moedigen vol te blijven houden.

Vader God, ik dank U dat U mij versterkt als ik oog in oog sta met pijn en hartzeer moet ervaren doordat ik U volg. Verfris en vernieuw mij als ik vermoeid raak. Bewerk in mij een doorzettingsvermogen en volharding om de wedloop te lopen die U voor mij heeft. In Jezus' naam. Amen.

Reacties