Doorgaan naar hoofdcontent

Week 2 donderdag



LEES - Jesaja 40:28-31
SOAP – Jesaja 40:28-31   

Jesaja deelt deze bemoedigende woorden met het volk Israël als ze worstelen om God te volgen. Gelovigen kunnen houvast vinden in deze beloftes. Je toeleggen op het volgen van God kan heel uitputtend en verootmoedigend zijn. God roept Zijn mensen op om te volharden in geloof, te vertrouwen op Zijn macht en kracht – niet op onszelf.

Ervaar jij wel eens vermoeidheid als het gaat om jouw toewijding aan God? God op de eerste plek zetten in je leven lijkt misschien een uitdaging, maar God belooft ons Zijn kracht en macht die ons helpen om vol te houden en door te zetten.


Vader God, ik dank U voor Uw kracht en Uw macht die me helpen om toegewijd te blijven aan U. Als ik de neiging heb om op te geven, wilt U me er dan aan herinneren dat ik niet moet vertrouwen op mijn eigen kracht of mijn eigen wil, maar alleen op Uw Geest. In Jezus’ naam. Amen. 

Reacties