Doorgaan naar hoofdcontent

Week 2 dinsdag



LEES - Exodus 4:1-17
SOAP – Exodus 4:10-13

Mozes heeft heel was smoezen voor zijn angstige houding en hij wil Gods roeping voor zijn leven niet volgen. God verlangt ernaar om alles wat we zijn en alles wat we niet zijn te gebruiken tot Zijn eer. Gods verlangen is om onze zwakheid bloot te leggen terwijl Hij tegelijkertijd Zijn kracht laat zien. Als we onze tekortkomingen verheffen boven Gods roeping, werken we ons vermogen om effectief te zijn voor Hem tegen.

In welke situatie heb jij je zwakte groter gemaakt dan Gods kracht? Er bestaat geen zwakte, geen fout, geen imperfectie die God niet kent of niet kan gebruiken. We moeten ons richten op Gods bereidheid, vermogen en kracht om machtig te werken door onze fouten of imperfecties.


Vader God, ik dank U dat Uw kracht volmaakt wordt in mijn zwakheid. Geef me de moed om U vrijmoedig te dienen, zelfs als ik bang ben. Help me om erop te vertrouwen dat wat U in mij begint, ook trouw door U wordt volbracht. In Jezus’ naam. Amen.  

Reacties