Doorgaan naar hoofdcontent

Week 5 woensdag




Gelovigen worden gewaarschuwd om de verleiding van seksuele zonde te vermijden. Bij God heeft het huwelijk een hoge status. Hij heeft deze heilige eenheid gemaakt om een fysieke weerspiegeling te zijn van Zijn liefdevolle relatie met de kerk. God heeft het huwelijk goed gemaakt en overspel bederft die goede schepping. Jezus ging zelfs nog verder. Overspel en seksuele fantasieƫn staan gelijk aan elkaar voor hem. Dus, gelovigen moeten niet alleen de fysieke daad van overspel vermijden, maar ook de triggers die gedachtes van lust in ons oproepen.

Worstel jij met seksuele zonde? Zit jij met de nasleep van een affaire? God heeft het heilige huwelijk ingesteld en Satan wil dat bederven. Het is goed om de verleiding van seksuele zonde uit de weg te gaan. Alleen Gods liefde, genade en vergeving kunnen de gevolgen van overspel en seksuele zonde genezen.

Vader God, ik dank U voor Uw genade waarmee U mijn zonde bedekt. Heer, reinig mijn hart van onreine gedachtes en reinig me van onrein gedrag. Breng geheimen of verborgen dingen uit mijn huwelijk aan het licht. Geef me de bereidheid om te vergeven en te bidden voor elke gedraging die geen weerspiegeling is van U. Ik dank u dat als zonde overvloedig is, uw genade nog zoveel dieper is. In Jezus’ naam. Amen. 

Reacties