Doorgaan naar hoofdcontent

Week 5 vrijdag




Gelovigen worden gewaarschuwd om het goede niet achter te houden voor anderen, vooral als we het bezitten en als we het kunnen geven. Het gaat niet alleen om het afbetalen van je schulden, maar ook om het geven van liefde, vriendelijkheid en genade. Christenen zijn geroepen om goed te doen voor alle mensen, als we in de gelegenheid zijn.

Waar zie jij egoïsme in jouw leven? Of het nu je tijd is of je gaven, je liefde of je geld, gelovigen moeten ernaar streven om overvloedig te geven. God hield het zijn goede redding niet achter voor Zijn volk, zelfs niet toen het volk de dood verdiende. Daarom moeten wij zijn voorbeeld proberen te volgen.

Vader God, ik dank U voor Uw onbaatzuchtige offer voor mij. Heer, help me om gul te zijn met mijn tijd, mijn gaven en mijn geld. Laat alles wat ik doe tot Uw eer zijn. In Jezus’ naam. Amen.


Reacties