Doorgaan naar hoofdcontent

Week 5 donderdag



Gelovigen moeten hun harten zo goed als ze kunnen beschermen. We moeten voorzichtig zijn met wat we denken en waarover we onze gedachten laten gaan, omdat wat in ons hart is in onze daden te zien zal zijn en te merken is aan wat we zeggen. We moeten onze harten dus vullen met wat goed is, zodat het goede uit ons hart voort zal komen.

Wat overweldigt jouw gedachten? Omdat zonde altijd in je gedachten begint, moeten gelovigen elke gedachte gevangen nemen zodat die gedachte kan gaan voldoen aan de wil van God. Denk aan ware, echte en positieve dingen. Dat zal je helpen om een beschermende omheining om je hart te bouwen.

Vader God, ik dank U voor uw genade die elke morgen weer nieuw is. Uw genade geeft me elke dag iets goeds om over na te denken. Heer, help me om mijn hart en mijn gedachten te beschermen tegen negativiteit. Help me om elke gedachte gevangen te nemen om deze om te buigen naar Uw wil. In Jezus’ naam. Amen. 

Reacties