Doorgaan naar hoofdcontent

Week 5 dinsdag



Gelovigen worden gewaarschuwd om niet te veel alcohol te gebruiken en niet te veel te eten. Alcohol en voedsel zijn op zich niet schadelijk. Maar als we ergens overmatig van genieten, laten we datgene heersen over ons. God roept ons op om onze eetlust onder controle te houden, in plaats van ons te laten regeren door onze eetlust.

Heb jij moeite met maat houden als het gaat om eten en drinken? God heeft gelovigen de kracht gegeven om onze eetlust onder controle te houden. Het vermogen om iets te weigeren dat overmatig is, kun je doen door de vrucht van de Geest, in het bijzonder met de vrucht van zelfbeheersing.

Vader God, ik dank U voor uw Heilige Geest. Help me, Heer, om de controle te houden over mijn fysieke en emotionele eetlust als het gaat om voedsel en alcohol. Geef me de kracht om mijn lichaam in ere te houden en U te eren met alles wat ik eet en drink. Geef me wijsheid, zelfbeheersing en de wil om te voorkomen dat ik me overgeef aan overmatigheid.  In Jezus’ naam. Amen. 

Reacties