Doorgaan naar hoofdcontent

Week 8 woensdag




Christenen zijn geroepen om vredestichters te zijn. We laten liefde in actie zien door verschillen tussen mensen proberen te overbruggen. De vrede van een christen kan rusten in Jezus' verlossende werk aan het kruis. Wanneer we worden geconfronteerd met chaos en verwarring, kunnen we rusten in de kennis dat God vrede en verzoening kan brengen in de ergste situaties.

In welke omstandigheden heb je het nodig om Gods vrede te ervaren. Als christen ben je gevuld met de Geest van de levende God. De Heilige Geest biedt vrijelijk vrede aan alls we ons aan Hem onderwerpen. We zouden altijd moeten bidden om kalm en vredig te blijven tijdens moeilijkheden, in het bijzonder als we tegenover een chaotische wereld staan. 

Vader God, ik dank U voor Uw geschenk van vrede en liefde. Help me om chaos en verwarring te vermijden en dat ik rustig blijf in chaotische tijden. Help me om standvastig te blijven wanneer de wereld om me heen wankelt en onzeker is. In Jezus' naam. Amen. 

Reacties